تجهیزات آشپزخانه صنعتی | هود آشپزخانه های صنعتی | استیل صدف | steelsadaf
تجهیزات و مراحل ساخت هود آشپزخانه های صنعتی
ژوئن 18, 2020
تجهیزات آشپزخانه صنعتی | نکات مهم در راه اندازی فست فود | استیل صدف
12 نکته مهم در راه اندازی رستوران یا فست فود
ژوئن 18, 2020

تاریخچه تولید تجهیزات آشپزخانه های صنعتی

تجهیزات آشپزخانه صنعتی | تاریخچه تجهیزات آشپزخانه های صنعتی | استیل صدف | steelsadaf

تجهیزات آشپزخانه صنعتی | تاریخچه تجهیزات آشپزخانه های صنعتی | استیل صدف | steelsadaf

تجهیزات آشپزخانه صنعتی مانند بسیاری از محصولات، از گذشته تا به امروز به علت پیشرفت تکنولوژی و ساخت تجهیزات آشپزخانه جدید، با تغییرات بسیار زیادی روبه رو شده است.

در گذشته آشپزی و پخت و پز همچون امروزه راحت و بی دردسر نبود و آشپزان برای پخت غذای با کیفیت و خوب به علت کمبود امکانات و تجهیزات آشپزخانه با کیفیت، دچار مشکل می شدند ولی امروزه با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی تجهیزات مناسب و با کیفیتی طراحی و تولید می شود.

در گذشته برای پخت برنج، سکویی با گل و سنگ و یا آجر می‌ساختند و زیر آن را با هیزم روشن می‌کردند و دیگ های مسی را روی آن قرار می دادند.

با سختی پخت برنج را انجام می دادند که احتمال شفته شدن یا خمیر شدن برنج وجود داشت.

همچنین برای دم کشیدن برنج زغال روی درب دیگ می‌ریختند که این عوامل و نبود تجهیزات آشپزخانه مناسب باعث می شد که غذای با کیفیتی پخته نشود.

به مرور و با پیشرفت تکنولوژی و بالا رفتن سطح فکر مردم و اندیشمندان راه حلی یافتند که به آشپزهای زحمتکش کمک کنند تا در پخت و پز سختی نکشند و وقت زیادی از آن ها گرفته نشود .

طراحان و علاقمندان در این زمینه به مرور چهارپایه ای به ابعاد مشخص ساختند و یک لایه ورق استیل از داخل و جداره‌های آن را با پشم سنگ را داخل آن گذاشتند

سپس جداره بیرون را از ورق استیل پوشاندند تا فری به ابعاد مشخص ساختند.

زیر فر با شعله گاز کپسولی که در آن زمان گاز شهری در بیشتر مناطق وجود نداشت طراحی شد و به ‌هرحال فر ساخته شد.

روز امتحان شروع شد که بعد از روشن شدن فر، نتیجه گیری شد که هم پخت برنج عالی بود و هم زحمات نیروی انسانی کمتر و هم سرعت کار بی نظیر بود.

شروع طراحی و تولید تجهیزات آشپزخانه ها از همین‌جا استارت خورد و به مرور زمان و هر لحظه ساخت دستگاه های جدید برای پخت و پز طراحی و تولید شد. برای مثال برای پخت چلوگوشت ، ماهیتابه گردان ، برای خورشت ، اجاقهای زمینی و دیگ های دوجداره صنعتی و برای استیک ها ، گریل تخت و گریل ذغالی و فرهای ریلی و صندوقی طراحی و تولید شده است.و این اقدام تا به امروز ادامه داشته و همچنان در حال پیشرفت می باشد .

گروه استیل صدف نیز، بعنوان یکی از طراحان و تولید کنندگان تجهیزات آشپزخانه های صنعتی این افتخار را داشته است که برای رفاه کار رستوران داران، تالار داران، هتل داران، فست ‌فودها ، کافه ها و بقیه آشپزخانه های صنعتی اقدام به طراحی و تولید بسیاری از تجهیزات آشپزخانه صنعتی را نموده است تا بتواند به رستوران داران و فست فود داران و تمامیه کسانی که در این عرصه تلاش و زحمت می کشند، کمک کند تا در پخت غذا های مدرن و روز دنیا حرف اول را در دنیا بزنیم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *